masáže pardubice

rehabilitace pardubice

Masáže a rehabilitace Jana Štrochová

Adresa: Labská 15, Pardubice, 530 02 Areál tenisových kurtů LTC
Naučme se najít si čas sami na sebe. Naučme se relaxovat.

Relaxační masáže pro potěšení našeho Já přinášejí pocity pohody a psychického uvolnění. Masáže jsou zaměřeny na zklidnění, celkové ozdravění organismu, rozproudění energie a pozitivní naladění mysli. Při doplnění o účinky esenciálních olejů, přírodních vosků či čokolády, pak hýčkáme všechny stránky své bytosti. Relaxační masáže jsou jedním ze způsobů, jak dosáhnout uvolňující a osvobozující harmonii těla a duše.

Pravidelné masírování zlepšuje fyzickou i psychickou kondici. Zbavuje napětí a navrací síly, což je velmi dobrý způsob zvládání stresu. Mnoho lidí žije v ustavičném napětí, svalovou a psychickou tenzí člověk reaguje na stresové situace.

Odpoutání mysli a těla nikdy nebylo snazší, tak proč si tuto slast nedopřát?

Nabídka relaxačních masáží

Kraniosakrální osteopatie

(délka terapie je 60 minut)

Nejznámější a nejmodernější manuální terapie naší průmyslové společnosti. Cranium-lebka, sacrum-kost křížová, osteopatie-choroby pocházející z kostí. Jemná, nebolestivá manuální terapie bez manipulací, založená na naslouchání našim tkáním, pro pacienta příjemná. Osvobozuje, uvolňuje životní sílu, oživuje její tok a rytmicitu a tím nastartovává samoléčení organismu jako celku (v rovině fyzické-strukturální, emoční i mentální-duchovní). Často přináší hlubokou relaxaci, pocit hlubšího a snadnějšího dýchání, jakoby zbavuje tíhy, navrací pacienta ke komunikaci s vlastním tělem a k jeho schopnosti samouzdravování. Je to praktika doplňková k dalším manuálním terapiím i k léčbě dietetické a medikamentózní. Využívá vlastností centrální nervové soustavy, malých pohybů v kostech, mezi kostmi a v lebečních švech, odstraňuje napětí vzniklá různými traumaty lebky (porodní traumata, úrazy hlavy atd.) a tím ovlivňuje funkci hlavových nervů, mozkových cév a vnitřních mozkových žláz. Je to přístup komplexní - tělesný i energetický. Tato terapie je určena všem věkovým kategoriím, ošetření může být aplikováno na novorozencích, seniorech, ale také na lidech umírajících, nebo těžce zdravotně handicapovaných.

princip kraniosakrální osteopatie

Kraniosakrální osteopatie pracuje s konceptem kraniosakrálního systému, jak byl popsán Dr. J.E. Upledgerem a jeho předchůdci. Principem této metody je vyšetření mobility nebo-li pohyblivosti kraniosakrálního systému, do kterého zahrnujeme lebku (kranium), intrakraniální a spinální membránový systém, mozkomíšní tekutinu, celý páteřní kanál, včetně kosti křížové (sakrum). Terapeut cvičeným hmatem testuje mobilitu jednotlivých částí kraniosakrálního systému. Jestliže v něm diagnostikuje omezení (restrikci) a patologie, které brání zdravým a přirozeným funkcím organismu, velmi jemně systém koriguje. Veškeré používané manipulace nepřesahují tlak nebo tah odpovídající hmotnosti pěti gramů. Terapeut k nastolení harmonie využívá autoregulační schopnosti organismu. Tím je terapie velmi bezpečná.

Indikace

CSO přispívá všeobecně ke stimulaci a harmonizaci fyzických a psychických sil jedince. Lze ji aplikovat u krátkodobých potíží akutního rázu i u chronických stavů. Velmi jemně jsou podporovány přirozené autoregulační schopnosti, které napomáhají vylepšit funkci mozku a míchy i dalších systémů souvisejících s CNS.

Jde zejména o systém:
  • nervový
  • imunitní
  • hormonální
  • neuromuskuloskeletální (systém nervů, svalů a kostí)
  • vaskulární a respirační (systém cévní a dýchací)
Je vhodná zvláště pro následující stavy:
  • autismus
  • astma a chronický kašel
  • bolesti hlavy, migrény, bolesti kloubů, ramen a žeber
  • cerebrální paralýza (těžké poškození centrálního systému, zejména v důsledku traumatu při porodu)
  • downův syndrom
  • školní potíže
  • DMO (dětská mozková obrna)
  • enuréza (noční pomočování)
  • epilepsie
  • exophtalmus (vystoupení oka z očnice)
  • horečka
  • mentální retardace
  • Menierův syndrom (nenadálé záchvaty silné závratě, nevolnosti, zvracení, doprovázené šelesty, pískáním a hučením v uších i zhoršením sluchu)
  • závratě, zaléhání uší
  • ochrnutí obličeje
  • cukání v obličeji
  • glaukom (zelený zákal)
  • chřipka
  • onemocnění oběhového systému srdce
  • hyperkinetický syndrom (porucha aktivity a pozornosti)
  • herpes (pásový opar)
  • hypertenze (vysoký krevní tlak)
  • neurastenie (chronický únavový syndrom)
  • rachitida (křivice)
  • psychické problémy (nespavost, deprese)
  • střevní záněty (spastické)
  • hemoroidy
  • sinisitis (zánět vedlejších nosních dutin), zánět šlach
  • skolióza
  • strabismus (šilhavost)
  • struma
  • smyslové vady
  • neuralgie trigeminu (zánět trojklaného nervu)
  • patologické změny páteře
  • problémy zad bolesti páteře, bolesti bederní páteře u těhotných)
  • premenstruační syndrom a návaly v menopauze
  • zápal mozkových blan
  • záněty středouší
Přináší úlevu:
  • chronická progredující polyartritida
  • spondylartritida
  • algodystrofie
  • roztroušená skleróza
  • myopatie
  • Parkinsonova choroba

Lávové kameny - částečné

(délka terapie je 60 minut)

Masáž lávovými kameny je technika, která se už odedávna praktikovala na Havajských ostrovech nebo v Číně. Na tělo masírované osoby se kladou oblé teplé kameny zahřáté ve vodě na teplotu kolem 37 - 40°C. Teplo kamenů se klientovi rozlije po celém těle a celkově ho uvolňuje.

Kameny zároveň předávají, mimo naakumulovaného tepla, velmi silnou energetickou vibraci a ovlivňují tak meridiány - energetické cesty vedoucí od konečků prstů až k našim vnitřním orgánům. Tyto cesty bývají často špatně průchodné nebo zcela uzavřené, ale díky masáži lávovými kameny se znovu otevírají. Masáž lávovými kameny dodává životní sílu a dobrou náladu.

Samotná masáž je pro klienta velmi příjemná. Tělo je masírováno střídavě kameny i bez nich, často se používají také voňavé exotické oleje. Každý, kdo masáž lávovými kameny někdy vyzkoušel, o ní mluví jen s nadšením. Někteří klienti potvrzují, že účinky masáže cítili ještě několik dní po jejím provedení.

Účinky masáže:

• Stimuluje krevní oběh a lymfatický systém
  • Hluboce relaxuje a harmonizuje
  • Postupně prohřívá celé tělo
  • Pomáhá detoxikaci organismu
  • Vyrovnává energii v těle
Kontraindikace:
  • Otevřené rány a modřiny
  • Hypersensitivita na teplo
  • Vysoký krevní tlak
  • Nedávné operace
  • Křečové žíly
  • Infekční onemocnění
  • Kožní infekce
  • Sluneční popáleniny
  • Záněty
  • Těhotenství (možná masáž nohou, rukou, šíje-nižší teploty)

Celková masáž lávovými kameny

(délka terapie je 120 minut)

Celková relaxační masáž

Reflexní masáž obličeje a hlavy

(délka terapie je 60 minut)

Reflexní terapie obličeje a hlavy je přírodní léčebnou metodou, která vznikla spojením vědomostí z oblastí čínské, vietnamské, kubánské a japonské medicíny s vědomostmi indianů Jižní Ameriky. Zakladatelkou této metody je Lone Sorensen. Reflexní terapie spočívá v tom, že se během jedné terapie provádí několik speciálních technik stimulace:

• masáž specifických oblastí obličeje s cílem nalézt tzv. ložiska, která se nacházejí v podkoží, ve svalech nebo na povrchu kostí
  • léčebná masáž oblastí, které jsou spojené s určitými orgány (např. žaludek, ledviny), soustavou (např. hormonalní) nebo častí těla (např. klouby)
  • stimulace akupunkturních bodů, které mají spojení s meridiany (síti energetických kanálů procházejících našim tělem)
  • stimulace neurologických bodů, které jsou bezprostředně propojeny s mozkem

Na základě provedení těchto masaží určíme individuální reflexologickou diagnózu u nemocného. Díky možnosti nalezení tzv. ložisek můžeme identifikovat problémy, se kterými se daný člověk potýká a následně dokážeme stanovit lečebný postup.

Manuální stimulace specifických oblastí vyvolává průtok nervových impulsů v centrální nervové soustavě. Tyto impulsy jsou pak přenášeny do jednotlivých častí těla. Moderní medicína již může účinky této metody monitorovat a kontrolovat.

Tato metoda je účinná u lidí s problémy:
  • orgánovými - žaludek, ledviny, plíce, atd.
  • hormonálními - neplodnost a jiné
  • u dětí - ADHD, poruchy učení, nesoustředěnost
  • různé druhy bolestí - migrény, neuralgie
  • deprese

Shiatsu

(délka terapie je 60 minut)

Shiatsu je velmi propracovaná masážní technika, která napomáhá k ozdravění organismu. V překladu shiatsu znamená \"tlak prsty\". Používají se v ní však i bezbolestný tlak dlaněmi, koleny, lokty nebo chodidly. Při shiatsu se stimulují svaly, klouby, krevní a lymfatický oběh. Shiatsu lze použít i při psychosomatických problémech.

Shiatsu pochází ze staré Číny. Svou současnou podobu získala v Japonsku v 20. letech 20. století.

Shiatsu se snaží nastolit energetickou rovnováhu těla. Pracuje s 12 hlavními meridiány. Ty jsou pojmenovány podle tělesných orgánů (např. dráha jater, ledvin). Každý meridián má určité množství akupunkturních bodů s vyšším energetickým potenciálem – ty ovlivňují místní i vzdálené části těla. Snahou shiatsu je \"srovnat\" energeticky nejplnější a nejprázdnější místo nebo meridián těla. Když jsou tato místa srovnána, pak se automaticky srovnávají i další části těla.

Shiatsu se provádí v pohodlném oblečení na zemi na žíněnce (futon). Samotná masáž by měla trvat asi hodinu, celé sezení trvá 60 – 90 minut.

Shiatsu pomáhá proti:

• bolesti hlavy, zad, kloubů
  • bolesti žaludku, podbřišku
  • bolesti svalů
  • premenstruační napětí
  • lámavost kostí
  • neplodnost
  • cukrovka
  • únava
  • úzkostné stavy
  • zapomnětlivost
  • nespavost